Jaaroverzicht 2023

Gepubliceerd op: 21 november 2023

2023, wat een jaar…..

Beste leden,

Met droefheid beginnen we deze nieuwsbrief met het betreurenswaardige bericht dat Hein Roelofsen, een icoon van onze club en een gerespecteerde leider van ons eerste elftal, op 20 november is overleden na een kort maar intens ziektebed. Rust zacht Hein en wij wensen de familie veel sterkte en kracht toe.

Januari

Eind 2022 zijn we begonnen met het grondwerk voor onze nieuwbouw. Iets waar we met een aantal mensen hard aan gewerkt hebben en waar we met zijn allen lang naar uitgekeken hebben. Nog maar net begonnen met het nieuwe jaar 2023 bereikte ons echter op 2 januari al het droevige nieuws dat onze oud-voorzitter (1981-1988) Arie Bekkers was overleden. Een clubman die nog dikwijls bij Zwaluw te vinden was ging hiermee verloren.

Februari

Invulling van de technische staf voor selectie 1 en 2 voor het nieuwe seizoen 2023/2024.

Maart

De Zwaluw Kidsclub gaat van start. De Zwaluw Kidsclub voor de allerkleinsten in de leeftijdscategorie 3-5 jaar heeft als doel spelenderwijs kennis te maken met het spelletje voetbal om de afstand tot de pupillen te verkleinen. Een ongekend succes want inmiddels nemen er al ontzettend veel kinderen deel aan de Zwaluw Kidsclub.

April

Verlenging overeenkomsten hoofdsponsoren Van de Wiel Complete Afbouw en Muller Afbouwgroep (thans SRBA Group) voor de duur van 2 jaar.

Mei

Ons vlaggenschip, het 1ste elftal van Zwaluw V.F.C., verovert het kampioenschap in de 3de klasse en dwingt daarmee promotie af. We hebben 2 dagen feest gevierd en het was in een woord FANTASTISCH!! Daarnaast mogen veel jeugdelftallen van Zwaluw V.F.C. zich tot kampioen kronen. Al met al was de maand mei een heel mooie afsluiting van het voetbalseizoen 2022/2023.

Juni

Hoewel ons 2de elftal in het seizoen 2022/2023 geen kampioen is geworden is het de jongens wel gelukt voor het 2de jaar op rij promotie af te dwingen. Een bijzonder knappe prestatie en ik kan jullie verklappen dat ook dit flink gevierd is.

Juli

Zondag 2 juli bereikte ons het trieste bericht dat clubicoon Bert Stupers, beter bekend als De Stuup, geheel onverwachts overleden was. Nooit op de voorgrond maar altijd in de luwte heeft Bert voor menig 1ste elftal speler van Zwaluw V.F.C. iets betekent. Met gepaste trots hebben wij als vereniging bij mogen dragen aan een mooi afscheid door de uitvaart bij ons op Zwaluw te organiseren.

Augustus

Het 1ste elftal van Zwaluw V.F.C. komt voor het eerst in de geschiedenis uit in het kwalificatietoernooi van de TOTO KNVB Beker.

September

Het team van Zwaluw Paparazzi rukt voor het eerst uit!!! Fantastisch mooie indrukken voor op onze socials. Daarnaast bereikt het Bestuur overeenstemming met gemeente Vught over de overname van het beheer & onderhoud van het sportpark per 1 januari 2024.

Oktober

Aanleg van extra veldverlichting (veld 6) waardoor de trainingscapaciteit vergroot wordt.

Oktober

November en december staan voor ons als bestuur in het teken van de aanstaande verhuizing naar onze nieuwe accomodatie. Jullie kunnen allemaal zien dat het iets heel moois gaat worden en wjj zijn blij dat het einde in zicht is. De nieuwjaarsreceptie vindt nog plaats in het oude Zwaluwnest en wel op zaterdag 6 januari 2024. Kort daarna starten we met de verhuizing. Er wordt op dit moment met man en macht gewerkt om rond 1 februari over te gaan want er moet nog veel gebeuren. Rond genoemde datum zal er een officiele opening plaatsvinden voor uitsluitend genodigden die nauw bij de nieuwbouw betrokken zijn. Uiteraard proberen we in het weekend dat we de nieuwbouw in gebruik nemen wel om er voor iedereen een feestelijk tintje aan te geven.

Zoals eerder toegezegd volgt er nog een feestweekend in mei/juni 2024 waarin we met alle leden het 90-jarig bestaan vieren (kon tin 2021 niet doorgaan in verband met corona) en de opening van onze nieuwe accomodatie.

Ook van belang om alvast te vermelden is het feit dat we besloten hebben de Algemene Leden Vergadering die we doorgaans in december houden te verplaatsen naar maart 2024. Simpelweg vanwege het feit dat wij als bestuur op dit moment te druk zijn met allerlei andere zaken waaronder de nieuwbouw en de aanstaande verhuizing. Wij hopen op jullie begrip hiervoor.

Namens het bestuur,

Jacco de Koning